איך לזהות חרדה מחזרה לעבודה אחרי לידה שקטה?

אז החלטת לחזור לעבודה, אבל את לא ממש יודעת איך תעשי את זה. את לא רוצה לפגוש את האנשים שראו אותך בהריון, את מפחדת ממבטי רחמים, משאלות שיכריחו אותך לחזור ולהיזכר כמו “איפה הילד?” או “איך היה בחופשת הלידה?” או חלילה מאיחולי “מזל טוב!” לא במקום. אבל את גם מרגישה  שמיצית את הישיבה בבית ויש בך רצון להרגיש רגיל שוב ופשוט לצאת לעבודה. בפיסקה הבאה ריכזתי עבורך חמישה סימנים שאת חווה חרדה לפני חזרה לעבודה:

1.תסמינים גופניים– כשאנחנו מפחדות אנחנו מתכווצות הגוף מגיב לכיווץ הזה בד”כ בכאב. לפני שאת חוזרת וגם בתקופה שאחרי טבעי שתרגישי לחוצה יותר מהרגיל ושתחווי את אחד או יותר מהתסמינים הללו: כאבי ראש, כאבי בטן, מתח בשרירים.

2. הימנעות- את עלולה למצוא את עצמך נמנעת ממצבים או פעילויות שבעבר לא הייתה לך בעיה לעשות אותן, רק משום שהן מזכירות לך מה היה לפני האובדן. אני יכולה לשתף שביום שהתאשפזתי, הצגתי מצגת חשובה על פרויקט גדול בפני המנכ”ל ואחרי שחזרתי לעבוד לקח לי הרבה זמן להיות מסוגלת לעבור ליד המשרד שלו שוב. כשהיה צריך להציג בפניו, הייתי מוותרת ומעבירה את האחריות למישהו אחר.

3. עצבנות- את יכולה למצוא את עצמך מתעצבנת על אנשים בשנייה או להיות מתוסכלת מדברים שבעבר עשית אותם בקלות. זה סימן לכך שאת עדיין מרגישה המומה או חרדה וזה בסדר.

4. הפרעות שינה- המחשבה על חזרה לעבודה יכולה להדיר שינה מעיניך. מחשבות כמו מה יגידו? איך יהיה? איך אני אתרכז? מה תהיה התפוקה שלי? מתי אני אוכל להכנס שוב להריון בלי שהמעסיק/ה שלי יכעס/תכעס עליי? איך יקבלו אותי אחרי שלקחתי חופשת לידה בלי “באמת ללדת”?

5.קשיי ריכוז– יתכן שתתקשי להתרכז או להתמקד במשימות, גם בהכנות שנדרשות לפני החזרה לעבודה וגם אחרי החזרה. המחשבה יכולה לקפוץ מדבר לדבר, את יכולה לחוות בלבול. קרה לי יותר מפעם אחת שבנסיעה לעבודה פשוט איבדתי את הדרך ושכחתי לאן אני נוסעת, או דרך איפה צריך לנסוע.

יש מספר דרכים להתמודד עם חרדה ולעיתים היא דורשת טיפול מקצועי ממושך, תלוי בעוצמת ומשך התסמינים.

יחד עם זה מודעות לדאגות ולפחדים, ביסוס נשימה נכונה, תשומת לב לתחושות עשויים לאפשר לך להפחית את התסמינים גם ללא טיפול ממושך. במדריך החזרה לעבודה שיעלה לאתר ממש בקרוב תוכלי למצוא 10 דרכים להכין את הקרקע לפני החזרה לעבודה בדרך שתהיה מיטיבה נינוחה ומדויקת עבורך.

לקריאה נוספת

מה היה קורה אם סבתא הייתה מתה? יום השואה 2024

“תספרי לנו שוב איך שינו לסבתא את השם, בבקשה…..” כבר כמה ימים שיותר מכל סיפורי...

מה עושים עם געגוע?

“סבתא חיה-מתה” הוא תמצית הכאב שלי בחודשים האחרונים. סבתא שלי חיה, אבל גם קצת מתה. בשיחה...

איזו שיחה יש לך עם הזמן?

לפני שהבת שלי נולדה הייתי 3 חודשים בשמירת הריון בבית ורק רציתי “להרוג זמן”. פתאום הכל...
לפתיחת צ'אט
כיף שפנית אליי
איך אוכל לעזור?